Nytt verktøy for analyse og publisering på sosiale nettverk

mai 17, 2021

Zoho har lansert et nytt verktøy for håndtering av sosiale medier, Zoho social. Verktøyet inneholder alle de funksjonene du forventer, og har støtte for de mest vanlige sosiale nettverkene.

Som et av de få sosiale medier håndteringsverktøyene har Zoho Social støtte for direkte publisering på Instagram.

Løsningen gjør det enkelt å publisere innhold på alle dine sosiale medie kontoer samtidig. Du kan velge om du vil publisere umiddelbart, eller om du vil legge postene i kalenderen for skedulering.

Du velger selv tider for publisering i kalenderen, eller du kan bruke den innebygde tjenesten for optimal tidspunkt for posten. Dersom du bruker den siste funksjonen er det viktig at du setter opp tidssonen din.

Nytt verktøy for analyse og publisering på sosiale medier

Nøkkelfunksjoner i Zoho Social

  • Enkel og oversiktlig dashboard
  • Monitorering av KPI’er
  • Svært god analyse
  • Poste på alle kontoer
  • Direkte eller skedulert posting
  • Innebygget lenke forkorter
Soho Social - nytt verktøy for analyse og publisering på sosiale nettverk

En funksjon som vi likte spesielt godt var repeteringsfunksjonen. Vi vet at livslengen på en post på sosiale meder er kort, vanligvis under 30 minutter.

Det betyr at den aldri vil bli sett eller lest av svært mange av dine følgere. Med automatisk repetering av postene dine, vil du enkelt øke rekkevidden av postene dine.

Støtter de vanligste sosiale medier:

  • LinkedIn (Side og konto)
  • Facebook (side og grupper)
  • Instagram (direkte publisering!)
  • Google My Business
  • Twitter

Løsningen har også en tilhørende mobil app.

Soho Social - nytt verktøy for analyse og publisering på sosiale nettverk

Prøv gratis i 14 dager.  Du trenger ikke oppgi kredittkort for å prøve.

Dersom du ønsker å fortsette å bruke Zoho Social etter prøvetiden er ferdig, kan du fortsette med en helt gratis miniversjon (1 bruker og opp til 7 sosiale medie kontoer) eller velge en av pakke med litt mer funksjonalitet (fra €10,-per måned).

Noen av våre utvalgte løsninger til din MarTech-stack

HubSpot

SmartLook

SmartLook er et analyseverktøy som lar deg se hvordan besøkende bruker nettsiden din. Inkluderer funksjoner som varmekart, brukeropptak, hendelser og trakter. 

VisitorQueue - Se hvem som besøkker nettstedet ditt

VisitorQueue

VisitorQueue er en type "Hvem ringer" for websider og gir deg en liste over organisasjoner som har besøkt nettstedet ditt. Denne er verdt å prøve!

HubSpot

HubSpot

Gratis CRM verktøy som inneholder funksjoner for digital markedsføring, salg- og kundeoppfølging. Dette er alt-i-ett-løsningen for digital markedsføring.

Et bilde sier mer enn tusen ord, men du trenger heldigvis ikke betale tusenvis av kroner for å finne et som passer din nettside eller blogg. I denne artikkelen forklarer vi hvordan du enkelt og billig kan finne bildet, illustrasjonen eller grafikken som passer akkurat din visuelle profil.  

Dyrt, tidkrevende og ulovlig - derfor bør du lese videre 

Det kan være både vanskelig og kostbart å finne gode illustrerende bilder til blogg og nettside. Man skal enten ha en inhouse-designer eller et stort budsjett til å leie inn noen, men de færreste gründer- og oppstartsbedrifter har noen av delene.   

Men er det noe internett er fullt av er det jo bilder og illustrasjoner, og det skulle jo være ganske enkelt å finne noe, eller hva? Veldig fort stoppes man av opphavsretten som beskytter de aller fleste bilder. De er rett og slett ulovlig å bruke. Ikke minst er kvaliteten ofte dårlig når du henter det rett fra Google bildesøk eller andre nettsider.  

Med Google Tag Manager får du tilbake kontrollen med plugg-ins og Java skript

Her er tipsene - finn gode bilder til din nettside eller blogg, enkelt og billig 

En av de rimeligste og beste tjenestene for bilder der ute heter Envato Elements. Her får du tilgang til et gigantisk bibliotek med stock-bilder, grafikk, maler, videosnutter, musikk med mer. Til sammen kan du meske deg blant 5,4 millioner objekter.  

Det geniale med Envato Elements er at du får tilgang til originalfilen, eller den såkalte SVG-filen (Scalable Vector Graphics) når du laster ned grafikk. Det betyr at du kan endre og tilpasse den slik du selv ønsker i motsetning til filer som lastes ned i for eksempel en standard JPEG.  

Tips! Bruk  Googles Tag Assitant for Chrome nettleser utvidelse for nettlesere. 

Med Google Tag Manager får du tilbake kontrollen med plugg-ins og Java skript 

I Google Tag Manager så kalles skriptene eller kode snuttene for tags, eller tagger på norsk. Taggene legges i en kontainer og det er denne kontaineren du implementer på ditt nettsted. Du får dermed kun ett skript som du må legge inn på nettsidene dine. Dette skriptet peker da til din kontainer i Google Tag Manager, hvor du legger inn den Java skript og kode for alle de andre tjenestene.

I tillegg til kontainere så inneholder Google Tag Manager noe som kalles triggers, eller avtrekker. Med avtrekkerne kan du velge hvilke sider som  de forskjellige taggene skal fyres av på.  

Dette gjør at du ikke trenger å legge koden på mer enn ett sted og likevel ha full kontroll på hvilke tagger som fyres av på de sidene du ønsker.  Dersom du ønsker å endre, oppdatere eller legge til tagger eller avtrekkere, så gjør du dette inne på arbeidsområdet på Google Tags Manager.

Herfra kan du også enkelt oppdatere nettstedet ditt med kun ett knappetrykk! Dermed har du full kontroll på skript, kodesnutter, tagger og avtrekkere på en enkel og oversiktlig måte.  

Tips! Hvis du bruker Worpress kan du enkelt installere Google tag Manager med Google Site Kit

KOM i GANG

Vil du få nye leads fra nettsiden din, men usikker på hvor du skal starte?