Slik måler du enkelt effekten av digital markedsføring

av | mai 21, 2021

En av de viktigste og samtidig vanskeligste oppgavene med digital markedsføring er å måle effekten. Informasjonen du trenger for å gjøre de riktige beslutningene om hva som virker, og dermed hva du bør gjøre mer av kan være vanskelig å finne.

Informasjonen er tilgjengelig, men den er ofte spredt rundt i forskjellige rapporter og sammenstillinger som gjør det vanskelig å få oversikt og innsikt.

Noe av informasjonen finnes i Google Analytics og Google Search Console. Informasjon fra Sosiale medier finnes i siloer inne på de forskjellige tjenestene som Facebook, Twitter og Google My Business.

Digital markedsførings dashboard

Det er derfor svært nyttig å kunne se all denne informasjonen i en oversikt. Ett digitalt markedsførings dashboard som sammenstiller all informasjonen på ett sted og gjør det enkelt å måle effekten av markedsføringsinnsatsen.

Dette gir deg raskt tilgang til de nødvendige informasjonen du trenger for å gjøre mer av de riktige markedsføringstiltakene for din målgruppe. Vi har sett nærmere på og testet ut en rekke slike verktøyer og vår klare favoritt er verktøyet Octoboard.

Octoboard har en rekke funksjoner som gir deg den oversikten du trenger i én dasboard samtidig og gjør det enkelt å ta ut komplette rapporter over markedsføringsresultatene.

De viktigste funksjonene i Octoboard

  • Dashboard Realtid og historiske data
  • Skedulerbare rapporter og dashboards
  • Alle resultater oversiktlig på et sted
  • Komplett og oversiktlig markedsflringsrapporter
  • Sammenstilling av analyser og resultater

En av de viktigste egenskapene til Octoboard er at den har en av markedets største liste over integrasjoner. Det er svært imponerende å se alle de verktøyene og appene den jar integrering mot. Det spenner seg om alt fra CRM, Analyseverktøy, Sosiale medie kontoer til nettbutikker og samhandlingsplattformer.

Octoboard marketing dashboard sources

Integrasjoner til dine favorittverktøy

  • Mer enn 60+ integrasjoner
  • Sosiale medier som Facebook, Twitter, LinkedIn, …
  • Google Analytics, Search Console, …
  • Annonsering med Adroll, Google, LinkedIn, Bing Ads, ..
  • Netthandelsløsninger som WooCommerce, …
  • E-post markedsføring
  • SEO optimalisering

Lag ditt eget digital markedsførings dashboard

 

14 Dagers prøvetid

Ingen kredittkort nødvendig

Priser fra $5 per måned etter prøvetid

 

 

Noen av våre utvalgte løsninger til din MarTech-stack

HubSpot

SmartLook

SmartLook er et analyseverktøy som lar deg se hvordan besøkende bruker nettsiden din. Inkluderer funksjoner som varmekart, brukeropptak, hendelser og trakter.

VisitorQueue - Se hvem som besøkker nettstedet ditt

VisitorQueue

VisitorQueue er en type "Hvem ringer" for websider og gir deg en liste over organisasjoner som har besøkt nettstedet ditt. Denne er verdt å prøve!

HubSpot

HubSpot

Gratis CRM verktøy som inneholder funksjoner for digital markedsføring, salg- og kundeoppfølging. Dette er alt-i-ett-løsningen for digital markedsføring.

KOM i GANG

Vil du få nye leads fra nettsiden din, men usikker på hvor du skal starte?