Slik velger du gode farger til nettsiden din enkelt og gratis

av | mai 20, 2021

Din bedrifts visuelle profil er svært viktig for identitet og merkevare. Noe av det aller første som legges merke til på en nettside er fargevalgene. Signaliserer ikke design og farger modernitet og profesjonalitet risikerer man å gi et dårlig førsteinntrykk og enda verre – høy bouncrate.

Dette lar seg heldigvis lett unngå, og du trenger ikke hyre en et eksternt byrå som vil kreve tusenvis av kroner for jobben. 

Det finnes en måte å velge gode og riktige farger til nettsiden din raskt, gratis og enkelt. Her forklarer vi deg hvordan. 

 

Derfor er det viktig å velge gode farger til nettsiden din

Folk flest har ikke utdanning innen grafisk design, og mange har heller ikke øye for det. Det trenger ikke være et hinder på veien mot en profesjonell og moderne nettside for din bedrift. Fargevalgene du tar er kanskje viktigere enn du tror. De er med på å bygge en identitet som vil være gjenkjennbar, og som sier noe om hva slags bedrift du er. Kanskje klarer du også å skape et helt unikt inntrykk.

Tjenesten ColorSpace lar deg velge gode farger til nettsiden din både gratis, raskt og uten noen form for registrering. 

 

Slik gjør du det – enkelt, gratis og på kun fem steg

 

  1. Ta utgangspunkt i én farge du liker og som du tenker kan egne seg godt for bedriften din.
  2. Finn fargekoden til denne fargen. For å identifisere fargekoden kan du bruke denne tjenesten
  3. Gå til ColorSpace, lim inn fargekoden og klikk «Generate»
  4. Velg et palett du liker, gjerne et med fire farger eller mer slik at du kan variere litt
  5. Ta vare på hver enkelt fargekode. Legg dem gjerne inn som standard i administrasjonspanelet på nettsiden din så du alltid har de lett tilgjengelig

 

Farger til nettsiden vår

InboundLab tok utgangspunkt i fargekoden #393E46. Her er fargevalgene ColorSpace genererte for oss. Vi gikk for Generic Gradient-paletten. Disse fargene bruker vi om hverandre på nettsiden og annet materiale som guider, presentasjoner, blogginnlegg og lignende.

Fargepaletten til InboundLab fargeprofil

Alle kan bruke ColorSpace

Med ColorSpace gjør man en potensielt tidkrevende og dyr jobb til et gratis timinutters-prosjekt. For gründer- og oppstartsbedrifter er det viktigste at det ser bra ut, virker moderne og gir et profesjonelt inntrykk.

Fargepalettet du velger blir brukt som standard i alt bedriften utgir – nettside, presentasjoner, e-bøker, tilbud og så videre. Colorspace er et genialt verktøy for deg som ønsker å gjøre dette raskt og enkelt, men samtidig ende opp med en visuell profil du kan være stolt av.

Tips! I dette innlegget forklarer vi du hvordan du finner gode bilder til din nettside eller blogg.

Noen av våre utvalgte løsninger til din MarTech-stack

HubSpot

SmartLook

SmartLook er et analyseverktøy som lar deg se hvordan besøkende bruker nettsiden din. Inkluderer funksjoner som varmekart, brukeropptak, hendelser og trakter.

VisitorQueue - Se hvem som besøkker nettstedet ditt

VisitorQueue

VisitorQueue er en type "Hvem ringer" for websider og gir deg en liste over organisasjoner som har besøkt nettstedet ditt. Denne er verdt å prøve!

HubSpot

HubSpot

Gratis CRM verktøy som inneholder funksjoner for digital markedsføring, salg- og kundeoppfølging. Dette er alt-i-ett-løsningen for digital markedsføring.

KOM i GANG

Vil du få nye leads fra nettsiden din, men usikker på hvor du skal starte?