Om InboundLab

Vi hjelper deg med å finne de riktige verktøyene for digital markedsføring – MarTech

Om InboundLab

Vi som står bak InboundLab er serie-gründere og har vært med på å bygge opp en rekke selskaper fra hobby-stadiet til solide selskaper. InboundLab er en nettside hvor vi deler våre erfaringer med bruk av verktøy for digital markedsføring for å hjelpe deg å få nye leads og flere kunder på en smart måte.

Det første hinderet man må over som gründerselskap er å utvikle bedriften fra hobbystadium til et lønnsomt selskap. Denne viktige fasen er som oftest preget av mye egeninnsats, lite kapital og lav inntjening. Det er viktig å velge de rette løsningene og optimalisere bruken av knappe ressurser. Raskt forkaste det som ikke virker og gjøre mer av det som virker.

Det viktigste man gjør i denne første overgangsfasen er å holde kostnadene lave samtidig med at man øker inntektene. For å gjøre dette mest mulig kostnadseffektivt trenger man salg gjennom digital markedsføring. De metodene og markedsføringsverktøyene vi deler her på InboundLab er resultater av mange års leting, prøving og feiling.

Hvordan få flere leads med bruksmønsteranalyse

Visste du at hele 98 prosent av all trafikken på din nettside forlater uten resultat i form av salg eller leads? I denne artikkelen gir vi deg verdifull innsikt i hvordan du ved hjelp av bruksmønsteranalyse kan øke konverteringsraten og få flere leads - fra samme...

Hvordan opplever kundene nettbutikken?

Ved hjelp av videoopptak kan du nå få et tydelig bilde på hvordan kundene opplever nettbutikken din. Videoene viser opptak av hver enkelt besøkende, slik at du tydelig kan se hendelser som scrolling, musebevegelser og museklikk. Dette gir deg detaljert og nyttig...

5 gratis Google verktøy for digital markedsføring

Google har en rekke gratis verktøy som hjelper deg med å måle effekten av digital markedsføring. I de seneste årene har digital markedsføring skutt fart og det er en rekke grunner til dette. Det er relativt enkelt, det er kostnadseffektivt og du kan gjøre mye selv. I...

Hjelp brukerne å finne innhold på nettsiden din med nettstedsøk

Nettstedsøk hjelper dine besøkende å søke gjennom nettstedet ditt og finne innholdet de leter etter. Dersom du aktiverer Sporing av nettstedsøk i Google Analytics, får du en hyggelig bonus. Alle søkeord og søkefraser på nettstedet ditt blir lagret og kategorisert,...

Avansert Google Analytics sertifisert

Avansert Google analytics sertifisering InboundLab er sertifisert i avansert bruk av Google analytics. En viktig svært viktig del av digital markedsføring er analyse av nettsted, sosiale medier og effekten av digital markedsføring. For å være i best mulig stand til å...

Google Analytics sertifisert

InboundLab er sertifisert for Google Analytics En av de viktigste verktøyene InboundLab bruker for å måle effekten av digital markedsføring er Google Analytics. Google Analytics er et gratis verktøy som gir deg innsikt i mange sapekter av nettstedet og bruken av...

Slik finner du gode bilder til din nettside eller blogg

Et bilde sier mer enn tusen ord, men du trenger heldigvis ikke betale tusenvis av kroner for å finne et som passer din nettside eller blogg. I denne artikkelen forklarer vi hvordan du enkelt og billig kan finne bildet, illustrasjonen eller grafikken som passer akkurat...

Få kontroll på Java skript og plug-ins med Google Tag Manager

Google Tag Manager er en smart og enkel løsning for å få kontroll på Java skript, kode og plugg-ins du har på nettstedet ditt. Den er helt gratis, funksjonell og relativ enkel å bruke og gir deg raskt tilbake kontrollen over Java skript og kode på ditt nettsted. ...

Vet du egentlig hva brukerne gjør på websidene dine?

Du kjenner helt sikker til denne utfordringen. Du har en mengde besøkende på nettstedet ditt, men det er få eller ingen som blir kunder. Ikke tar de kontakt, ikke kjøper de noe og ej heller så melder de seg på nyhetsbrevet ditt.  Hvorfor? Hva er det som gjør at de...

Slik måler du enkelt effekten av digital markedsføring

En av de viktigste og samtidig vanskeligste oppgavene med digital markedsføring er å måle effekten. Informasjonen du trenger for å gjøre de riktige beslutningene om hva som virker, og dermed hva du bør gjøre mer av kan være vanskelig å finne. Informasjonen er...

Det tar mye tid å prøve ut nye markedsføringsverktøy og vi ønsker derfor å dele vår erfaring på dette området, slik at nettopp du kanskje slipper å bruke tid på dette. Vi vil at du skal fokusere på å utvikle selskapet ditt, for å få flere kunder og bedre resultater. Med vår erfaring ønsker vi å hjelpe deg litt på veien med å finne de riktige digitale markedsføringsverktøyene for din bedrift. 

Alle verktøyene som vi anbefaler her på InboundLab finnes i en gratisversjon (freemium version) , eller har i det minste en gratis prøveperiode. Det gjør at du kan teste ut og se om vertøyene passer deg og ditt behov uten at det koster deg noe annet enn din egen innsats.

Vi selger ingen produkter eller tjenester på InboundLab, men vi anbefaler tjenester og verktøy som vi selv bruker og som har gitt oss gode resultater. Noen av linkene på dette nettstedet er affiliatelinker. Det vil si at hvis du kjøper, eller blir kunde, kan vi motta en provisjon. Denne provisjonen hjelper oss å drive tjenesten og utgjør ingen ekstra kostnad for deg.

KOM i GANG

Vil du få nye leads fra nettsiden din, men usikker på hvor du skal starte?